AFTER-SALES

Reklamationer

Vi på Preconal gör flertalet kvalitetskontroller innan våra dörrar och partier skickas ut till kund. I detta ingår olika test som säkerställer att ni som kund ska få de kvalitets-dörrar som ni beställt. Ibland sker dock oförutsedda saker, det kan vara fel på ett visst beslag, skador vid frakt eller en dörr som inte fungerar som den ska.

Då ni som kund behöver genomföra en reklamation så hänvisar vi till vår After Sales ansvarige Henrik Karlin. Henrik kan det mesta om dörrar och vi vågar lova ett professionellt bemötande oavsett hur stort eller litet just erat problem är.

tom

Henrik Karlin

After Sales

054-771 79 09
service@preconal.se

professionellt serviceavtal

Preconal utför allround-service, kontroll och förebyggande underhåll för att dörrar och entréer ska fungera bekymmersfritt under alla årstider och väderleksförhållanden.

Ett samtal till oss innebär att du efter överenskommelse överlåter ansvaret till ett komplett serviceteam. Vi använder enbart personal med bred kompetens och den bästa utrustningen till sin hjälp. Vi levererar skräddarsydda servicetjänster som fokuserar på att optimera dörrars och entréers funktion och säkerhet. 

Regelbundet underhåll av dörrar och entréer ger på sikt en lägre totalkostnad.

Vill du tecka serviceavtal med oss? 
I så fall är du välkommen att kontakta din regionala säljchef. Kontaktuppgifter till dem hittar du under fliken kontakter under respektive ort.

Förebyggande underhåll & utbyte

Genom förebyggande underhåll kan du markant öka livslängden för dina aluminiumdörrar, aluminiumfönster, fasader och glastak. Vi servar de flesta dörrfabrikaten på marknaden. 

Under fliken nedladdning hittar du dokument som du kan ladda ner för att själv underhålla dina dörrar och beslag.

Vi utför underhåll och utbyte av dörrar. Dessutom erbjuder vi möjligheten att komplettera befintliga dörrar och entréer med nya beslag och tillbehör.